Finanses ir viena no jūtīgākajām tēmām sabiedrībā, jo tieši saistīta ar labklājību. Sabiedrības gaidas pret finanšu pakalpojumu sniedzējiem pieaug, bet ne vienmēr tās sakrīt ar sabiedrības atbildības pieaugumu. Finanšu nozare saskārusies ar nākotnes izaicinājumiem, ienākot un kļūstot aktīvākiem fintech uzņēmumiem. Vīlands Associates ir pieredze konsultējot kā komercbankas, tā arī korporatīvās un investīciju bankas.
Mūsu speciālistiem ir nopietnākā pieredze komunikācijā Latvijā, kas vērsta uz kapitāla piesaisti. Pieredze aizsākās privatizācijas periodā, sniedzot pakalpojumus Rīgas Fondu Biržai. Tā turpinās ar pēdējo Rīgā un Londonā organizēto sākotnējo piedāvājumu (IPO) bankai Citadele. Sākotnēja publiskā piedāvājuma komunikācija ir ļoti reglamentēta un pieprasa īpašu precizitāti. Pieredzi esam bagātinājuši sadarbojoties ar vienu no pasaules vadošajām finanšu komunikācijas grupām FTI Consulting. Mēs izstrādājām, plānojām un īstenojām AS MADARA Cosmetics komunikācijas kampaņu IPO ietvaros. Šis ir veiksmīgākais sākotnējais publiskais piedāvājums Latvijā kopš 2004. gada.
Ir nepieciešamas īpašas zināšanas un prasmes, lai sekotu līdzi un saprastu tehnoloģiju un IT attīstību reāllaikā. Kura platforma nākotnē būs vadošā un izmainīs mūsu dzīves kvalitāti un paradumus? Kā piesaistīt šai nozarei jaunos profesionāļus?
Digitālās platformas, GPS un telefonu bateriju darbības ilgums ir devis iespēju attīstīties jaunai pakalpojumu sniegšanas formai - dalīšanās ekonomikai. Tās ietvaros ikviens no mums, saņemot taisnīgu samaksu, var padalīties ar sev piederošiem, neizmantotiem resursiem. Konsultējam uzņēmumu Uber par kopbraukšanas likumdošanas ieviešanu.
Telekomunikācijas un mediji mūsdienās piedzīvo nojaukšanu. Telekomunikācijas bez satura kļūst par tehniska pakalpojuma veicēju, bet saturam jārod jaunas iespējas kā ieguldījumus atpelnīt. Jaunās platformas saturu padara ģeogrāfiski nepiesaistītu, tāpēc satura piedāvājumā konkurence kļūst globāla.
Nozare, kuras sekmes ir atkarīgas no spēcīga, mūsdienīga un pēctecīga zīmola stāsta un mūsdienās arī no inovācijām! Konkurence kļūst arvien spēcīgāka un globālāka. Kvalitātes nepārtrauktība FMCG jomā ir obligāta - jebkura kļūda maksā dārgi. Tāpēc šī ir viena no nozarēm, kurā īpaši svarīgi gatavoties arī tādiem scenārijiem, kas ir šķietami neiespējami. Ilgtermiņā esam konsultējuši zīmolu Kārums.
Viena no nozarēm, kas saskaras ar vislielāko konkurences spiedienu. Fragmentācija mazumtirdzniecībā ir beigusies, tagad visu izšķir procesu efektivitāte un zīmola pievilcība, kā arī dialogs ar pircējiem, piegādātājiem, piegādātāju apakšuzņēmējiem, iedzīvotājiem, kaimiņiem un citām nozīmīgākajām ieinteresētajām pusēm. Konsultējam vienu no lielākajiem Baltijā tirdzniecības uzņēmumiem - Maxima.
Ražošanas uzsākšana ir saistīta ar vides un darba drošības regulāciju. Krītošu demogrāfijas rādītāju apstākļos darba devēja reputācija un darbinieku atlase var būt izšķirīgie jautājumi biznesa izaugsmei.
Kā parādīt savu atšķirību, ja pakalpojumu saturs ir ļoti līdzīgs esošam tirgus piedāvājumam? Kā pastāstīt par atšķirīgo profesionāļiem, kuru sniegums ir augstāks par vidējo nozarē?
Mūsu profesionāļiem ir pieredze, konsultējot lidostas, aviokompānijas, dzelzceļa un loģistikas kompānijas. Katrā no jomām ir nepieciešama padziļināta izpratne, jo īpaši regulētajā aviopārvadājumu nozarē. Kopš pērnā gada esam līdzdalībnieki arī jaunas transporta jomas - kopbraukšanas - ienākšanai Latvijā pārstāvot uzņēmumu Uber. No šī gada konsultējam Baltijas valstu neatkarības laika lielākā infrastruktūras projekta Rail Baltica īstenotāju RB Rail.
Veselības aprūpes informācijā notiek fundamentālas pārmaiņas. Tradicionālo vienvirziena komunikāciju aizstājis atvērts dialogs starp pacientiem, mediķiem, pētniekiem, nodokļu maksātājiem un regulātoru. Savukārt, farmācijas tirdzniecības regulācija Eiropas Savienībā ir saistīta ar nākotnes izaicinājumiem.
Lielākā sabiedrības daļa atbalsta investīcijas, jo kopējais noskaņojums vēsta: investīcijas vairo mūsu kopējo labklājību. Šis sentiments var būt svešs tiem, kuru tiešā tuvumā investīciju projekts tiek īstenots. Komunikācija par investīciju projektiem dialogā ar dažādām ieinteresētajām pusēm prasa īpašu pietāti un empātiju. Konsultējam modernāko tirdzniecības centru un vienu no lielākajiem investīciju objektiem Latvijā - Akropole.
Saistīti ar regulāru rezultātu atskaiti sabiedrībai. Šādos projektos ir vislielākā iespēja saņemt sabiedrības kritiku, tāpēc proaktivitātei un spējai demonstrēt sabiedrības ieguvumu ir liela nozīme.
Prasa fokusētu komunikāciju un reputāciju šaurākā auditorijā. Plašas auditorijas informētībai nav izšķirīgas nozīmes. Tomēr ir brīži, kad plašākas auditorijas viedoklis var būt nozīmīgs.
Inovatīviem sākumuzņēmumiem stāsts ir īpaši svarīgs, lai uzrunātu un liktu klientiem un ieguldītājiem noticēt.
Uzņēmumu loma mainās un gaidas pret tiem pieaug. Sabiedrības, bet jo īpaši investoru un starptautisku sadarbības partneru vidū palielinās vides, sociālo un pārvaldības principu nozīme, ko pazīstam arī kā ESG (Environmental, Social & Governance). Šo risku apzināšana biznesa plānos ir svarīgs punkts, lai lemtu par investīcijām un iekļūtu piegādes ķēdē, tādējādi mudinot uzņēmumus pievērst tam lielāku uzmanību. Uzņēmuma sniegums vides, sociālās atbildības un pārvaldības jautājumos ir arī cieši saistīts ar uzņēmuma rezulātiem.
2013. gadā Ralfs nodibināja korporatīvās komunikācijas uzņēmumu VA Communications un 2017. gadā kļuva par partneri interešu pārstāvības birojā VA Government. Īpašā specializācija ir korporatīvā reputācija, zīmolu pilnveidošana, interešu pārstāvība, komunikācija krīzes apstākļos. Konsultēto vidū bijuši BP Amoco, Hansabanka, Latvijas pievienošanās kampaņa ES, Finanšu nozares asociācija, Uber un citi. Tagad konsultē Maxima, RB Rail, Swedbank un citus klientus. Uzmanības lokā ir pārmaiņas tirgus ekonomika laikā, kad tā kļūst par ieinteresēto pušu kapitālismu. Spēja konsultēt klientus jaunajos apstākļos Ralfam šķiet īpaši nozīmīga.
Elīnai ir 15+ gadu pieredze rūpējoties par uzņēmumu un augstu amatpersonu reputāciju un komunikāciju Latvijā un starptautiski. Iepriekš vadījusi NATO Samita mediju attiecības, strādājusi Valsts prezidenta komandā un aģentūrā Weber Shandwick Londonā. Kopš 2013. g. ir Vīlands Associates konsultantu komandā un no 2018.g. viena no uzņēmuma partnerēm. Uzņēmuma ietvaros Elīna virza jaunā biznesa attīstību, veido ikgadējo mērījumu par uzņēmumiem un sabiedrības gaidām (USG) un attīsta VA Purpose, kas būs atbalsts uzņēmumiem ilgtspējas jautājumos.
Līga pievienojās VA Communications komandai 2014.gadā, konsultējot klientus galvenokārt no mazumtirdzniecības, finanšu, vides un IT nozarēm. Pieredze gūta vadot gan starptautiskus projektus, gan dažādus reputācijas vadības un mārketinga komunikāciju projektus Latvijas mērogā. Viens no būtiskākajiem - mazumtirdzniecības tīkla Maxima Latvija komunikācijas konsultācijas uzņēmuma pārmaiņu laikā. Šobrīd Līga konsultē dzērienu iepakojumu depozīta sistēmas operatoru, lai sabiedrības paradumu maiņa videi draudzīgā virzienā nestu vēlamos rezultātus.
Pirms pievienošanās Vīlands Associates komandai 2019.gadā, Marija guvusi nozīmīgu pieredzi, koordinējot Latvijas un Baltijas līmeņa komunikācijas projektus valsts un privātajos uzņēmumos. Ikdienā Marija strādā galvenokārt ar klientiem no mazumtirdzniecības un degvielas tirdzniecības nozarēm, risinot tēla un reputācijas jautājumus, plānojot ārējo un iekšējo komunikāciju, kā arī īstenojot mārketinga projektus. Komunikāciju un sabiedriskās attiecības Marija apguvusi Latvijas Universitātē.
Lienei ir deviņu gadu pieredze komunikācijas jomā, ikdienā konsultējot starptautiskus un pašmāju zīmolus, kas darbojas tehnoloģiju, mazumtirdzniecības un FMCG nozarēs.
Lienes specialitāte ir zīmola atpazīstamības veidošana, radošā zīmolu komunikācija, liela mēroga kampaņu plānošana, mārketinga komunikācija, CSR komunikācija, kā arī pasākumu vadība.
Viņa ir konsultējusi tādus uzņēmumus kā Maxima, Fazer, The Coca-Cola Company, Depozīta Iepakojuma Operators.
Sabiedrisko attiecību nozarē Didzis guvis vairāk kā desmit gadu pieredzi. Iepriekš strādājis airBaltic, pilnveidojot uzņēmuma komunikāciju Baltijas tirgos, tāpat bija atbildīgs par lidsabiedrības mediju komandas gatavību krīzes situācijām. VA Communications vadījis projektus klientiem galvenokārt transporta, enerģētikas, politikas un finanšu nozarēs.
Pirms pievienošanās Vīlands Associates komandai 2015. gadā, Kristiāna guvusi nozīmīgu pieredzi kultūras un sociāli atbildīgu projektu vadībā un komunikācijā. Profesionālo interesi par komunikācijas zinātni veiksmīgi savienojusi ar darbu radošajās industrijās. Kristiānas spēcīgā puse ir pasākumu organizēšana un vadība, kuras pamatā ir attīstīta empātijas izjūta, kas palīdz sadarboties komandā un ātri reaģēt negaidītās situācijās.
Vineta Vīlands Associates komandai pievienojās 2017. gada rudenī, lai pēc darbošanās mārketinga jomā iegūtu jaunu pieredzi un zināšanas sabiedriskajās attiecībās. Rīgas Tehniskās universitātes Inženierekonomikas un vadības fakultātē ieguvusi profesionālo maģistra grādu uzņēmējdarbībā un vadīšanā. Vineta ir neatlaidīga un vienmēr sasniegs nospraustos mērķus, neskatoties uz grūtībām un šķēršļiem ceļā. Brīvo laiku labprāt pavada, apceļojot tuvākas un tālākas vietas.
Ieva “VA Communications” komandā darbojas kopš 2017. gada un ikdienā strādā ar farmācijas, veselības aprūpes un finanšu nozari.
Ieva guvusi vērtīgu pieredzi sadarbojoties ar starptautiskiem un vietējiem zīmoliem, risinot zīmola atpazīstamības, reputācijas, iekšējās un ārējās komunikācijas jautājumus. Tāpat piedalījusies vairāku integrētu komunikācijas kampaņu īstenošanā Latvijā. Ievai piemīt konceptuāla un analītiska domāšana. Pieredzes paplašināšanas nolūkos Ieva sešus mēnešus pavadījusi Vācijas universitātē “Universität zu Köln”, kur studēja kultūru un literatūru.
VA Communications kolektīvā Katrīna ir kopš 2016. gada vasaras. Katrīna uzkrājusi nozīmīgu pieredzi komunikācijas stratēģiju izstrādē, mediju attiecību nodrošināšanā, kā arī dažāda mēroga pasākumu organizēšanā.
Katrīna konsultē IT, transporta, nekustamā īpašuma un loģistikas jomas klientus. Vairākus gadus aktīvi iesaistījusies finanšu sektora komunikācijas aktivitātēs, kā arī ilgstoši konsultējusi uzņēmumus no mazumtirdzniecības nozares.
Bakalaura grāds sabiedrības vadībā iegūts biznesa, mākslas un tehnoloģiju augstskolā RISEBA. Katrīna arī studējusi Vīnē, augstskolā “FHWien der WKW”.
Dārta VA Communications komandai pievienojās 2018. gada rudenī. Šobrīd strādā ar klientiem no atkritumu apsaimniekošanas, transporta un mazumtirdzniecības nozares, pildot mediju koordinatora funkcijas, īstenojot mārketinga komunikāciju, plānojot pasākumus, kā arī atbildot par tēla un reputācijas jautājumiem. Dārta ir ieguvusi bakalaura grādu komunikācijas zinātnē un pieredzi mediju sfērā smēlusies arī Štutgartes mediju universitātē Vācijā. Brīvais laiks tiek veltīts kultūras dzīves baudīšanai un pārgājieniem.
Paula ir mākslinieciskā vadītāja, kura rada pārliecinošas vizuālās identitātes, kas nodod nozīmīgus vēstījumus. Pirms Paula pievienojās VA komandai 2022. gadā, absolvējusi Latvijas Universitāti ar bakalaura grādu grafikas dizainā un strādājusi ar pilna spektra projektiem, kā piemēram, zīmolu identitātēm, drukātajiem medijiem, animēšanas, web dizaina izstrādes, UX/UI. Paula ir pieredzējusi integrētu kampaņu izstrādē un mākslinieciskajā vadībā dažādos plašsaziņas līdzekļos un platformās. Paula ikdienā strādā ar dažādām nozarēm un rada risinājumus, kas sasniedz īsto auditoriju ar efektīviem un saistošiem vizuālaiem materiāliem.
Marta pievienojās VA Communications komandai 2024. gada janvārī. Ikdienā veic izpētes un analīzes darbus dažādos klientiem aktuālos jautājumos, kā arī iesaistās komunikācijas projektu plānošanā un īstenošanā, īpaši enerģētikas un finanšu nozarēs. Martai ir vairāku gadu pieredze publiskajā sektorā - Eiropas Parlamenta birojā Latvijā, Iekšlietu ministrijā un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā, un organizējot augsta līmeņa pasākumus. Marta spēj ātri pielāgoties visdažādākajiem izaicinājumiem un mainīgām situācijām, sasniedzot labāko rezultātu. Ieguvusi maģistra grādu starptautiskajās attiecībās, studējot Rīgas Stradiņa universitātē.
Nikola VA Communications pievienojās 2024.gada sākumā. Sabiedrisko attiecību nozarē strādā jau 3 gadus un iepriekš iegūtās praktiskās zināšanas pielieto darbā ar klientiem no mazumtirdzniecības, transporta un ražošanas nozarēm. Savu izglītību Nikola ir ieguvusi Biznesa augstskolā Turība, absolvējot studiju programmu "Sabiedriskās attiecības" bakalaura līmenī un "Stratēģiskā komunikācijas vadība" maģistrantūras līmenī. Brīvajā laikā Nikola sporto, ceļo un labprāt bauda dažādus izklaidējošus, izglītojošus un sporta pasākumus.
Pēc bakalaura grāda iegūšanas radošajās industrijās Latvijas Kultūras akadēmijā un Rīgas Tehniskās universitātē Diāna komandai pievienojās 2021. gada pavasarī. Iegūtās zināšanas un interesi par komunikāciju ikdienā pielieto, strādājot ar tādiem klientiem kā Huawei, Fazer, Coca-Cola un CrossChem, asistējot dažādās komunikāciju aktivitātēs. Tāpat Diāna palīdz veidot efektīvu uzņēmumu komunikāciju digitālajā vidē, izmantojot pieredzi sociālo tīklu administrēšanā.
Brīvo laiku pavada, attīstot prasmes grafikas dizainā, apgūstot valodas un ceļojot.
Baiba pievienojās Vilands Associates komandai pēc vairāku gadu pieredzes merčendaizingā. Strādājot ar klientiem tehnoloģiju un mazumtirdzniecības jomā, lieti noder viņas organizatoriskās un prioritāšu noteikšanas prasmes. Savukārt dažādu pasākumu plānošanā noder spēja koncentrēties saspringtās situācijās. Baiba asistē mārketinga kampaņu veidošanā, veic mediju izpēti un analīzi. Savā laikā Vilands Associates Baiba ir strādājusi ar tādiem klientiem kā Huawei, Maxima un Modus Group.
Brīvajā laikā Baiba ir kaislīga snovbordiste, taču mode viņai ir bijusi tuva sirdij kopš bērnības.
Katrīna darba gaitas Vīlands Associates komandā uzsāka 2018. gada pavasarī. Katrīna ieguvusi bakalaura grādu Eiropas valodās un kultūrā 2015. gadā un nemitīgi turpina uzlabot savas zināšanas un prasmes piedaloties vietējos un starptautiskos projektos. Iepriekšēja darba pieredze gūta menedžera asistenta amatā viesmīlības nozarē un dažādās nevalstiskās organizācijās darbojoties ar projektu koordinēšanu un sabiedrisko attiecību jomā. Neatņemama Katrīnas dzīves sastāvdaļa ir grāmatu lasīšana, rakstniecība un aktīvā laika pavadīšana ar draugiem.
Anna VA Communications pievienojās 2022.gada sākumā. Pirms pievienošanās VA komandai ir guvusi pieredzi pasākumu organizēšanas, nekustamo īpašumu un reklāmas nozarē. Iepriekš iegūtās praktiskās zināšanas pielieto, strādājot ar klientiem no mazumtirdzniecības, transporta un IT nozares. Tāpat Anna ir ieguvusi sociālo zinātņu bakalaura grādu vadības zinībās Rīgas Stradiņa universitātē un šobrīd turpina maģistra studijas Latvijas Universitātē, lai gūtu padziļinātas zināšanas par mārketinga un reklāmas nozari. Brīvo laiku Anna mīl pavadīt, dejojot tautas dejas vai dodoties pastaigās gar jūru.
Paula savas gaitas VA Communications komandā uzsāka 2023.gada sākumā. Pirms pievienošanās VA komandai profesionālo pieredzi un praktiskās zināšanas ieguvusi darbojoties projektu vadībā nekustamo īpašumu nozarē. Paula ieguvusi sociālo zinātņu bakalaura grādu vadībā un administrēšanā Rīgas Stradiņa universitātē. Apgūtās praktiskās un akadēmiskās prasmes pielieto ikdienā strādājot ar klientiem no finanšu, tehnoloģiju un auto nozares. Paulas sirdslieta ir tautas dejas, un brīvo laiku mīl pavadīt pie dabas, dodoties garākās vai īsākās pastaigās.
Ieva VA Communications komandai pievienojās 2023. gada rudenī, apvienojot bakalaura studijas Rīgas Stradiņa universitātē ar karjeras izaugsmi komunikācijas nozarē. Šobrīd Ieva strādā ar klientiem loģistikas, mazumtirdzniecības un tehnoloģiju nozarēs. Ievas sirdslieta ir jāšanas sports, kas iekļauj sportiskas aktivitātes un laika pavadīšanu pie dabas.
Velta Vīlands Associates pievienojās 2024. gada februārī. Iepriekš profesionālo pieredzi un praktiskās zināšanas ieguvusi pasākumu un digitālā mārketinga nozarēs, šobrīd attīstīta sevi sabiedrisko attiecību sfērā. Velta ieguvusi bakalaura izglītību baltu filoloģijā un turpina gūt zināšanas dažādos pilnveides kursos. Šobrīd aktīvi iesaistījusies darbā pie dažādiem projektiem un pasākumu veidošanas. Brīvajā laikā lasa grāmatas, dodas garās pastaigās un interesējas par mākslas pasauli.
Beāte VA Communications kolektīvam pievienojās 2024. gada sākumā. Pirms pievienošanās VA komandai guvusi pieredzi strādājot komunikācijas nozarē gan valsts, gan privātajā sektorā. Beāte ir absolvējusi Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes Komunikācijas un žurnalistikas programmu. Šobrīd ikdienā strādā ar klientiem koksnes, enerģētikas, ķīmijas ražošanas un finanšu nozarēs, bet brīvajā laikā bauda nesteidzīgus vakarus dabā vai pie aizraujošas grāmatas.
Marta pēc veiksmīgas vasaras prakses pievienojās VA Communications komandai 2023. gada rudenī, turpinot bakalaura studijas sabiedriskajās attiecībās Rīgas Stradiņa universitātē. Kopš pievienošanās digitālās komunikācijas komandai, Marta ir aktīvi iesaistījusies dažādu projektu veidošanā un realizēšanā ar aizrautību par digitālo mediju dinamiski mainīgo vidi. Marta aktīvi paplašina savas zināšanas par grafikas dizainu un sociālo mediju tendencēm. Brīvā laika pavadīšana ir cieši saistīta ar sportiskām aktivitātēm dabā un kultūras pasākumu apmeklēšanu.
Anastasija VA Communications komandai pievienojās 2024.gada sākumā, savu līdzšinējo pieredzi iegūstot ilglaicīgā mazumtirdzniecības uzņēmuma praksē un studentu interešu pārstāvniecībā. Anastasija ir absolvējusi Rīgas Stradiņa universitātes Sabiedrisko attiecību programmu un tagad strādā ar klientiem finanšu, transporta, veselības un citās nozarēs. Savā brīvajā laikā Anastasija pievēršas kultūras pasākumu apmeklējumiem, kino un daiļliteratūrai.
Pirms pievienošanās Vīlands Associates komandai 2021.gada pavasarī, Olga guvusi nozīmīgu pieredzi, finanšu un apdrošināšanas nozarēs.
Taču tad ļāvusies savam sirds aicinājumam un nolēmusi izaicināt sevi, uzsākot darbību sabiedrisko attiecību aģentūrā.
Zināšanas stratēģiskajā komunikācija Olga apguva gan dzīves skolā, gan Vidzemes Augstskolā apgūstot maģistra programmu “Stratēģiskā komunikācija un pārvaldība”.
Kopš 2020. gada Vīlands Associates ir globālā PR aģentūru tīkla Convoy biedrs un pārstāv to Latvijā. Convoy ir neatkarīgu PR aģentūru apvienība, kuras biedriem ir vienota pieeja biznesam, kvalitātei un izcilībai klientu servisā. Globālajā tīklā šobrīd ir vairāk kā 30 aģentūru partneri, 50 valstīs un sešos kontinentos. Convoy nodrošina klientiem pilna servisa komunikācijas konsultācijas ar reģionālu kompetenci un nozaru pieredzi katrā no tirgiem. Tīklu izveidoja 2010.gadā globāla PR aģentūra B2B tehnoloģiju jomā - Red Lorry Yellow Lorry.
VA Communications birojs:
T: (+371) 26055074
BRĪVĪBAS IELA 40-39,
RĪGA, LV-1050
Kontakti sadarbībai:
elina.egle@vilands.lv
ralfs.vilands@vilands.lv